content marketing

Social media met een gezicht

Geplaatst op
social media met een gezicht - cactus communications

Social media gaat over mensen, over interactie met je doelpubliek. Het is een sociaal gegeven, van mens tot mens, niet van mens tot chatbot of van mens tot anonieme medewerker op de marketingafdeling. Daarom is het belangrijk dat er een ‘human touch’ in uw online marketingstrategie zit.… Lees meer

redactie & copy

Zo schrijf je een persbericht dat wél de pers haalt

Geplaatst op
persbericht schrijven - cactus communications

Of het zo is of niet, laat ik in het midden, maar ga er voor een goed persbericht maar van uit dat journalisten het heel druk hebben, heel veel persberichten in hun mailbox krijgen, en kritisch en gemakzuchtig zijn.

Uit eigen journalistieke ervaring moet ik eerlijkheidshalve – en ik schrijf dit op samenzweerderige toon omdat we bij Cactus Communications heel veel persberichten ontvangen maar ook heel vaak persberichten schrijven voor onze klanten – aan toevoegen dat persberichten erg laag staan in de rangorde van binnenkomend nieuws.… Lees meer

content marketing

Content marketing is de toekomst van marketing

Geplaatst op
Cactus Communications - Content Marketing

Traditionele marketing heeft zijn beste tijd gehad. Reclameblokken worden doorgespoeld op de digitale televisie, banners worden automatisch geblokt op browsers, gedrukte magazines zien hun oplages jaar na jaar dalen en samen daarmee hun advertentie-inkomsten…

Content marketing is dé manier om uw (potentiële) klanten te bereiken en te overtuigen van wat u hen te bieden hebt, met waardevolle inhoud die u zelf beheert.… Lees meer

digital marketing

Marketing en communicatie in het digitale tijdperk

Geplaatst op

De digitalisering heeft de manier waarop bedrijven communiceren compleet dooreengeschud. B2C-bedrijven worden geconfronteerd met steeds mondigere consumenten, die supportvragen stellen via twitter, een aankoop aanbevelen bij hun Facebookvrienden, een waardering geven op Trip Advisor…

B2B-bedrijven stellen op hun beurt vast dat de beperkte en vrijblijvende marketing- en communicatie-inspanningen van enkele jaren geleden in een digitale wereld niet langer volstaan.… Lees meer