communicatieadviescontent marketingdigital marketingredactie & copyschrijftrainingSEO

Een nieuw jaar, een nieuw aanbod

introspectie

Als je een eigen zaak hebt, is het geen slecht idee om de zoveel tijd even stil te staan bij wat je aan het doen bent. Ook als je geen eigen zaak hebt, is dat een goed idee trouwens.

Bij ons is de kerstvakantie bij uitstek de periode om terug te blikken, uit te zoomen en stil te staan. En dat hebben we dit jaar ook weer gedaan. Al die retro- en introspectie deed ons beseffen dat wat we met Cactus Communications doen de voorbije paar jaar sterk geëvolueerd is en niet meer overeenstemt met hoe we onszelf ‘verkopen’.

Cactus Communications is een resultaatgericht contentmarketingbureau met een sterke focus op copywriting en online contentcreatie (voor websites, blogs, social media). Of dat waren we tot voor enkele jaren.

Al dat uitzoomen en terugblikken op de projecten en opdrachten van de voorbije jaren deed ons inzien dat ons aanbod en onze activiteiten geëvolueerd zijn. Contentcreatie is een belangrijk deel van wat we doen, maar het is ‘maar’ een stuk van wat we doen.

Veel vaker worden we nu ook ingeschakeld voor wat voorafgaat aan de creatie van sterke content: analyse en marketing- of communicatiestrategie. En we geven ook training, zodat klanten ‘zelfredzaam’ worden en ook zonder onze hulp verder kunnen (ongetwijfeld een dom business model, dat geven we grif toe).

Een nieuwe baseline

Cactus Communications helpt klanten nog altijd om meer resultaat te halen uit hun marketing- en communicatie-inspanningen. Maar dat doen we niet enkel met straffe copy en verleidelijk grafisch werk.

We doen dat door analyse, marketingstrategie, contentcreatie en training samen te brengen. Een nieuwe baseline drong zich aldus op:

ANALYSE > STRATEGIE > (CO)CREATIE > TRAINING

Voor meer resultaat uit uw marketing- en communicatie-inspanningen
 

Een logische manier van werken

Hoe langer we erover nadachten – het was vakantie remember, we hadden tijd om na te denken – hoe meer het allemaal steek hield. Alle puzzelstukjes vielen mooi samen en wat meer was: het sterkte ons in de overtuiging dat de manier waarop we te werk gaan, de enige logische manier van werken is:

  1. We analyseren data, kijken wat werkt en niet werkt en gaan met die kennis aan de slag.
  2. Ons strategisch marketingadvies houdt rekening met de conclusies van die analyse en vertaalt de doelstellingen van uw organisatie naar een realistisch marketingplan en concrete marketinginitiatieven.
  3. We (co)creëren sterke content en schrijven copy die converteert, leads genereert, klanten overtuigt…
  4. We trainen ons klanten om analyse, strategie en contentcreatie in de toekomst zelf in handen te nemen.
 

Marketingadvies zonder bullshit

Onze meerwaarde zit in het actief en kritisch meedenken met onze klanten en vanuit een breder perspectief en zonder bullshit strategisch marketingadvies te geven en content te creëren die onze klanten helpt doelstellingen te realiseren.

En met doelstellingen bedoelen we niet ‘we willen dit jaar 500 volgers bij en minstens 120 likes voor elke post’. Nee, we gaan samen met onze klanten kijken wat die likes concreet kunnen betekenen, hoe je van die extra volgers echte fans en ambassadeurs kunt maken, hoe een nieuwsbrief of blogpost je helpt bedrijfsdoelstellingen te realiseren, waarom het zinvol kan zijn om in de vindbaarheid van je site te investeren of op Google te adverteren…

Geen call-to-action

En nu moet er een snedige call-to-action komen, zo hoort dat. Dat adviseren we onze klanten. Maar eigenlijk wilden we gewoon ons ei even leggen. En dat hebben we gedaan. Dus geen call-to-action.