Marketinganalyse
Heeft u het gevoel dat uw marketinginspanningen weinig resultaat opleveren? Vallen de bezoekerscijfers van uw website tegen of meet u die helemaal niet? Heeft u geen idee hoe u de gegevens van Google Analytics in actiepunten omzet? Zit uw organisatie op sociale media omdat uw concurrenten daar nu eenmaal ook zitten? Stelt u zich de vraag of uw organisatie wel goed bezig is op vlak van marketing en communicatie?
Meten is weten
Om te weten of u goed bezig bent moet u
- concrete doelen stellen,
- resultaten meten en opvolgen.
Dat doet elke organisatie wanneer het bijvoorbeeld sales of finance gaat, maar voor marketing lijkt dat vaak nog een moeilijke opgave.
Dat terwijl elk bedrijf een immense massa zinvolle data heeft die nuttige inzichten geven in hoe een organisatie presteert op het vlak van marketing en communicatie. Het maakt duidelijk of uw inspanningen en investeringen de nodige return opleveren, waar de pijnpunten liggen en wat de quick wins zijn die zonder grote moeite voor snel resultaat zorgen.
Deep dive in uw data
Onze analyse is een deep dive in beschikbare data, een kritische kijk van een buitenstaander op wat uw organisatie momenteel doet op het vlak van marketing en communicatie.
Onze marketinganalyse bestaat afhankelijk van uw noden, verwachtingen en huidige marketingacties bijvoorbeeld uit
- een analyse van uw huidige communicatie- en marketinginitiatieven en hun performantie
- een kennismaking met uw organisatie: DNA, branding, doelstellingen, team…
- een websiteanalyse (denk aan SEO, UX, keywordanalyse, leesbaarheidsonderzoek…)
- een concurrentieanalyse
- …
Duidelijke aanbevelingen en actiepunten
Verwacht van ons geen dure woorden, flashy presentaties en complex gegoochel met cijfers en grafieken, waar u kop noch staart aan krijgt. Met gezond boerenverstand vertalen we de bevindingen uit onze analyse naar een duidelijke aanbevelingen en actiepunten.
Neem contact op voor meer informatie over onze marketinganalyse.
Na een dergelijke marketinganalyse volgt idealiter een strategisch marketingadvies. Daarin worden de aanbevelingen uit onze analyse in lijn gebracht met
- De branding van uw organisatie
- De strategische doelstellingen van uw organisatie