digital marketing

Scoren op het internet vergt meer dan een fraaie website

Cactus Communications - contentmarketing

Uiteraard is een goede, responsive website met waardevolle content die uw bezoekers snel de juiste informatie geeft, van essentieel belang in een wereld die voor een groot deel digitaal is geworden. Maar wie denkt dat de kous daarmee af is, en dankzij zijn site achterover kan leunen en wachten op de telefoontjes van nieuwe klanten, heeft het fout.

Ondernemers en ondernemingen die het internet ten volle wil benutten om business te genereren, hebben meestal niet genoeg aan een website. In de eerste plaats moet je met je website opboksen tegen al je concurrenten en concullega’s die uiteraard ook een website hebben. Je moet dus zorgen dat je goed scoort op Google. Dat begint met goede copy voor je website en door hem te maken volgens de regels van de kunst.

En om je publiek te bereiken, moet je alle kanalen bespelen die relevant zijn voor je publiek en jouw business. Een traiteur wiens foto’s van zijn culinaire creaties gedeeld worden op Instagram, is zijn concurrentie al een stap voor, maar heeft waarschijnlijk niet veel te winnen bij het onderhouden van een LinkedIN-pagina. En het HR-bureau dat een levendige LinkedIN-pagina met veel volgers heeft, kan voor de volgende vacature uit een grotere poel kandidaten selecteren.

Het is logisch dat het u duizelt bij de vele mogelijkheden van social media en het internet. Het is ook logisch dat u soms niet goed weet wat u moet doen op welk medium en met welk materiaal. En dat u daar eigenlijk geen tijd voor heeft, omdat het natuurlijk uw core business niet is, is al helemaal logisch. Gelukkig kunt u ook daarvoor een beroep doen op Cactus Communications.

Neem dus vrijblijvend contact op met Cactus Communications voor advies over uw website en social media

Auteur: Bjorn Cocquyt is zaakvoerder van Cactus Communications en heeft ruim 10 jaar ervaring in (online) marketing, communicatie en copywriting.