content marketingdigital marketing

Content marketing is de toekomst van marketing

Cactus Communications - Content Marketing

Traditionele marketing heeft zijn beste tijd gehad. Reclameblokken worden doorgespoeld op de digitale televisie, banners worden automatisch geblokt op browsers, gedrukte magazines zien hun oplages jaar na jaar dalen en samen daarmee hun advertentie-inkomsten…

Content marketing is dé manier om uw (potentiële) klanten te bereiken en te overtuigen van wat u hen te bieden hebt, met waardevolle inhoud die u zelf beheert. Het leuke aan content marketing: u hebt er niet veel meer voor nodig dan een internetverbinding en het kost u (bijna) geen geld.

Eén nadeel: content marketing is in een opstartfase tamelijk arbeidsintensief en de merkbare resultaten laten gewoonlijk wat op zich wachten. Maar eens content marketing begint te lonen, is de ROI immens!

 

Wat is content marketing?

De term content marketing verklaart zichzelf: u doet aan marketing met waardevolle content, die u zelf creëert, verspreidt onder een relevante doelgroep en promoot via de geschikte online kanalen, om uiteindelijk klanten te overtuigen en tot een aankoopbeslissing over te halen.

Stel: u bent een business coach die jonge ondernemers wil begeleiden bij het opstarten van een eigen zaak. U maakt een filmpje waarin u zichzelf voorstelt en gooit dat op YouTube, op je LinkedIn-pagina en op uw website. Tegelijk schrijf je op je website enkele artikels met tips and tricks voor startende ondernemers. Met een infographic toont u aan dat uit onderzoek blijkt dat startende ondernemers wel degelijk gebaat zijn bij coaching en begeleiding.

En door regelmatig over uw vak te tweeten, artikels te delen op LinkedIn… maakt u mensen van uw bestaan en uw diensten bewust. Wie weet legt u wel contacten met vakgenoten, die vragen of ze uw artikel op hun site mogen delen.

Dat alles doet u op zo’n manier dat men denkt ‘Tiens, die man heeft iets interessants te vertellen’.

 

Geen content marketing zonder strategie

Dàt is content marketing. Niet meer, maar ook niet minder. Content marketing vergt immers een strategische aanpak, waarbij u uw content verspreid op voor u relevante kanalen – i.e. de kanalen waar uw doelpubliek, uw toekomstige klanten zich bevinden.

Content marketing is dus meer dan om de veertien dagen een nieuwsberichtje op uw website posten.

U heeft een uniek verhaal en u heeft een product of dienst waarmee u zich van uw concurrenten onderscheidt. Cactus Communications helpt u graag om die verhalen en USP’s op te graven en om te zetten in hapklare, relevante content Zodat u van het internet een volwaardige tool kunt maken om meer business mee te generen.

 

Bent u klaar om de sprong te wagen?

Lees dan hier hoe content marketing in de praktijk werkt en aarzel niet om contact met ons op te nemen.