Cactus Communications

Employer Branding trainingen

Als specialisten in marketing, HR-communicatie en Employer Branding bieden wij workshops en inspiratiesessies aan om organisaties, HR-professionals, leidinggevenden en zaakvoerders te helpen de Employer Brand van hun organisatie scherp te stellen, verder te ontwikkelen en te vertalen naar concrete actie en marketinginitiatieven.

Wil je jouw kennis en vaardigheden op het gebied van Employer Branding vergroten? Ontdek dan onze workshops en trainingen:

QR code gratis intake

Training op maat

Heb je nood aan een training of opleidingstraject op maat van je organisatie? Boek via de QR-code hiernaast een intakegesprek in en vertel ons wat je specifieke noden en verwachtingen zijn. 

Meer nodig dan een training?

Met onze expertise in HR-communicatie, marketing en Employer Branding kunnen we jouw organisatie helpen om zich te onderscheiden als aantrekkelijke werkgever en gekwalificeerd talent aan te trekken.

Employer Branding Basics

WAT?

Een interactieve workshop van 4 uur waarin volgende onderwerpen aan bod komen:

  • Wat is Employer Branding en waarom is het belangrijk?
  • Hoe ontwikkel je een Employer Brand?
  • Wat is een employee journey?
  • Heeft het zin om met candidate persona’s te werken?
  • Hoe communiceer je een Employer Brand?

Tijdens de inspiratiesessie van max. 2 uur komen dezelfde onderwerpen aan bod, maar er worden geen oefeningen gemaakt en het aantal cases is beperkter.

VOOR WIE?

Zaakvoerders, bedrijfsleiders, HR Business Partners, HR-managers die de essentiële elementen en strategieën van Employer Branding beter willen begrijpen, die een kosteneffectieve oplossingen voor het ontwikkelen en implementeren van een Employer Brand zoeken en interne draagvlak voor Employer Branding-initiatieven willen creëren.

Je Employer Value Proposition scherpstellen

WAT?

Een interactieve workshop van 3 uur waarin we aan de hand van cases met de deelnemers op zoek naar de perfecte EVP voor hun organisatie. Volgende onderwerpen aan bod komen:

  • Wat is een EVP en waarom is het belangrijk?
  • Hoe definieer je een duidelijke en impactvolle Employee Value Proposition (EVP) die de unieke voordelen en waarden van de organisatie als werkgever communiceert?
  • Hoe kan een EVP ervoor zorgen dat je organisatie zich onderscheidt als werkgever en geschiktere kandidaten aantrekt.
  • Hoe vertaal je die EVP in concrete branding-elementen en communicatie-initiatieven?

Tijdens de inspiratiesessie van 1.5 uur komen dezelfde onderwerpen aan bod, maar er worden geen oefeningen gemaakt en het aantal cases is beperkter.

VOOR WIE?

Zaakvoerders, bedrijfsleiders, HR Business Partners, HR-managers die moeite hebben om geschikte kandidaten te vinden voor hun vacatures, die met een groot verloop hebben af te rekenen, die eerste stappen gezet hebben in Employer Branding, maar daar voorlopig weinig resultaat van merkten. 

Wervende vacatureteksten schrijven

WAT?

Een interactieve workshop van 4 uur waarin verschillende aspecten van het schrijven van wervende vacatureteksten aan bod komen:

  • De funnel van potentiële kandidaat tot de gedroomde sollicitant
  • Wat doet een wervende vacaturetekst
  • Een goede voorbereiding is goud waard
  • Hoe bepaal je een sterke functietitel?
  • Hoe verwerk je je employer value proposition en job propositie in de tekst?
  • De belangrijkste bouwstenen van een wervende vacaturetekst
  • Algemene copywritingtips voor vacatureteksten
  • Je taalgebruik afstemmen op je doelgroep (oa. Inclusief schrijven)
  • Werken met persona’s
  • Google for jobs

 

VOOR WIE?

HR-managers, recruiters, HR Business Partners… Iedereen die voor zijn of haar organisatie al eens een vacaturetekst moet schrijven en publiceren. De training helpt hen om effectieve en aantrekkelijke vacatures te schrijven die de juiste kandidaten aanspreken.

Je Employer Brand intern en extern communiceren

WAT?

Een interactieve workshop van 4 uur waarin we aan de hand van best practices en cases aantonen

  • hoe je je Employer Brand vertaalt naar concrete marketing- en communicatieacties.
  • hoe je de juiste boodschappen, kanalen en doelgroepen bepaalt om je Employer Brand effectief te communiceren naar de buitenwereld.
  • hoe je overtuigende verhalen en case studies ontwikkelt die de bedrijfscultuur, successen en impact van medewerkers belichten.
  • hoe je medewerkers betrekt bij je Employer Brand om betrokkenheid en trots te stimuleren.

 

VOOR WIE?

Zaakvoerders, HR-managers, marketingmanagers, communicatiemedewerkers die het Employer Brand van de organisatie op een authentieke manier intern en extern moeten communiceren. Organisaties die al hebben nagedacht over hun Employer Brand-strategie, maar de moeite hebben die naar concrete acties te vertalen.