Opleiding SEO Copywriting

  • Meer bezoekers op je website vanuit Google?
  • Een website die beter gevonden wordt door Google?
  • Webteksten schrijven die SEO-proof zijn?
 
Dat is wat de training SEO Copywriting van Cactus Communcations je oplevert!
 

Websitebezoekers converteren dankzij SEO

Natuurlijk wil je dat je website bezoeker contact met je opneemt, een product of dienst bestelt, een offerte aanvraagt. Maar vooraleer je een websitebezoekerconverteert’ zoals dat in marketingtermen heet, moet hij je site natuurlijk bezoeken.

Schrijf websiteteksten waar Google van houdt

SEO gaat over teksten schrijven die goed scoren in Google. Gelukkig houdt Google van goed geschreven teksten.

De tijd dat je met technische snufjes je Google ranking kon verbeteren ligt achter ons. Google gaat de inhoud van je website echt analyseren en kijken of je websitebezoekers er relevante antwoorden vinden op hun vragen. Een goede webtekst is een tekst met relevante inhoud.

Google gaat je site hoger ranken als het gelooft dat een klik op uw link rechtstreeks naar het antwoord op de vraag van de zoeker leidt.

>> Hoe je webteksten schrijft die relevant zijn voor je websitebezoekers leer je tijdens onze training SEO Copywriting.

Zoekwoordenonderzoek

Daarom is een zoekwoordenonderzoek belangrijk. Met algemene zoektermen of keywords die veel gezocht worden, heb je veel concurrentie. De kans is klein dat jouw website hoger scoort dan die van de concurrenten.

Op zoekwoorden die te specifiek zijn wordt dan weer niet gezocht. Het heeft geen zin dat je daarop goed scoort in Google.

>> Tijdens onze training SEO Copywriting gaan we met concrete praktijkvoorbeelden kort in op zoekwoordenonderzoek of keywordanalyse.

Schrijf websitebezoeker waar je bezoekers van houden

Mensen lezen niet online, ze scannen. Tijdens onze training SEO Copywriting

  • krijg je inzicht in de manier waarop mensen je teksten op hun scherm scannen in plaats van te lezen.
  • leer je hoe je de aandacht van je bezoeker vasthoudt met visuele en inhoudelijke ‘ankers’.
  • leer je snel tot de kern van je boodschap te komen.
 

Je leert m.a.w. je boodschap helder te formuleren zonder ruimte voor interpretatie. Je schrijft webteksten die beantwoorden aan de verwachtingen van de websitebezoeker, zijn vragen beantwoorden én zijn aandacht vasthouden.

Ben je klaar om met je teksten te scoren op Google én bij je websitebezoekers?